pondělí 11. června 2018

Příliš divoká zem - update 6/2018


Ahoj, milý čtenáři.



Po dvou letech se opět vidíme, a čestný skautský, že ne naposled.

Co se totiž za ty dva roky změnilo?

Strašně moc.
Zaprvý, naše společná prvotina Příliš divoká zem, kterou jsme napsali společně s Láďou Kout... ehm... Klimešem, se pořád prodává. Nepropadla někam do nicoty literárního smetiště, pořád visí na netu u Kosmy a pořád je za sympatickejch osmdesát devět kačen.
Ládisovi se podařilo knihu vydat i v tištěný podobě. O tom viz níže.

Během těch dvou let od vydání ale Ládis neustrnul a pokračoval v práci.
Na rozdíl ode mě, že jo.

Vyšlo mu mezitím pokračování.
Taky visí na netu. Taky se podařilo knihu vytisknout fyzicky.
Kudos panu Klimešovi.

Já osobně se do dvojky absolutně nezapojil. Vykvák jsem se na to. Postihla mě krize středního věku, z níž pramenily první šediny, a absence jakýkoliv múzy. Naštěstí Láďa si poradil sám, ostatně to on je stvořitelem celýho toho zpráchnivělýho světa, ve kterým se naše příběhy odehrávaj.

No a protože dvě knihy jsou málo (každá správná kultovní klasika přece byla buď samotná jedna kniha nebo rovnou trilogie), Ládis se pod vlivem mocný Zmije, Múzy nebo bůhvíčehovlastně vrhnul na poslední příběh Čáslavskýho komanda.
Poslední, kterej vlastně není poslední.
V nejbližší době tam vyjde třetí díl, poslední, který prý Ládis do PDZ stvoří.
Ani na něm se tvůrčně nijak nepodílím, pokud se nepočítá sem tam nějaká oprava Študákovejch dialogů, který jsem považoval za nutný přizpůsobit mýmu zobáku.


Do celý tý PDZ jsem se vrhnul s Láďou z toho důvodu, že mě strašně rajcoval svět, kterej vytvořil. Ať už se inspiroval kýmkoliv, vize alternativní současnosti, ve který nikdo není vyloženě dobrej a nikdo vyloženě zlej, alternativní současnosti, ve který si můžeme brát na paškál celou řadu klišé z knih, filmů i her, alternativní současnosti, kterou můžeme přetvořit v budoucnost, o který bychom neradi snili... zkrátka takováhle vize alternativní současnosti mě donutila na jeho dotaz, zda se nechci přidat, kývnout.

A ačkoliv nechci spoilerovat, musím. Třetí díl z Klimešova pera neodpovídá na pár důležitejch otázek, který - si myslím - je třeba zodpovědět.

Proto pracuju na PDZ 4.
Posunem to na novej level. Bude to tetralogie.

Rád bych slíbil, že to bude do konce podzimu. Neslíbím.
PDZ 4 se totiž, jak už to tak u línejch pisálků bejvá, rozrostla o příběhovou linku, která do té knihy vůbec nepasuje, a tak jsem se rozhodl tuhle příběhovou linku sepsat zvlášť a zkusit s ní štěstí po XY letech v nějaké soutěži. Je to challenge, protože jsem se rozhodl celou tu novelu (ano, novelu!) zkusit napsat ve třetí osobě bez toho, abych hlavního protagonistu alespoň jednou vyjádřil nějakým (vyjádřeným) podmětem. Nebo předmětem.

Anyhoo...
Pokud tenhle můj vejžblecht, kterej právě, můj čtenáři, čteš někoho zainteresoval a stále ještě nevlastní e-knihu PDZ či PDZ 2, nechť neváhá a přispěje Láďovi na živobytí tím, že si knihu koupí.
A pokud by měl někdo náhodou zájem o tištěnou verzi, nechť se obrátí přímo na fejsbůkovou sajtu PDZ via soukromou zprávu. Myslím, že se sice podařilo těch několik fyzickejch výtisků, co zbejvaly, prodat, ale věřím, že pokud by byl zájem, dalo by se s tím něco udělat.

Mezitím mi, můj milej čtenáři, drž palec, ať mě Múza a první šediny neopouští a do konce roku nechť máme definitivně Příliš divokou zem za sebou.
Neb po ní jsou tu další výzvy.

Zároveň mi prosím věř, že každej měsíc sem hodím update, jak práce pokračujou. Třeba i s nějakým tím textem navíc, pokud bude zájem.

Díky za tvůj čas a zase za měsíc ahoj.


Žádné komentáře:

Okomentovat